Trgovina
Odpadna hrana predstavlja izziv tudi za trgovine, ne samo za potrošnike. Ključno je, da se s problematiko spopademo celostno in ne zgolj s poudarjanjem ozaveščenosti. Trgovine lahko s premišljenimi ukrepi in boljšim načrtovanjem skladiščenja, nabave ter prodaje pomembno prispevajo k zmanjšanju količine zavržene hrane. S prilagoditvijo sistemov in procesov lahko preprečijo nepotrebne izgube hrane in hkrati učinkovito upravljajo z viri.
Najpogostejši vzroki za nastajanje odpadne hrane in izgube hrane pri prodaji na drobno in distribuciji
- neprimerno upravljanje zalog, za katero je značilno pretirano naročanje količin, kar povzroči, da so izdelkom prešli roki uporabnosti (uporabno najmanj do ali porabiti do);
- izdelki niso več prodajni ali tržni zaradi poškodb ali pomanjkanja svežine, videza, npr. zaradi neoptimalnega skladiščenja, kot so napačne temperature, ki med drugim povzročijo prekinitev hladne verige, ali svetlobna veriga, tlak, vlaga;
- poškodba embalaže (npr. »vstop zraka«);
- neprimerna velikost paketov hrane (prevelika pakiranja);
- negotovosti glede odgovornosti donatorja, če se hrana pošlje ali podarja (donirana hrana);
- pravni vidiki ali odstopanje od trgovskih zahtev (zahteve proizvajalca izdelka, uradni nalog za uničenje izdelkov zaradi napak pri označevanju);
- odpoklic izdelka zaradi kršitve predpisov, ki urejajo živila;
- neprimerno rokovanje z izdelki (sadje/zelenjava ni primerno skladiščena, razstavljena na policah – neprimerna temperatura, vlaga in podobno);
- prodajne prakse (interni prodajni roki, dostopnost živil vse do zaprtja, akcije in promocije);
- slabo poznavanje rokov uporabnosti in obveščanje o njih (uporabno najmanj do (best before) in porabiti do (use by)).
Priporočila za zmanjšanje odpadne hrane v trgovini
Preberite Priporočila za trgovce, ki jih je pripravila Trgovinska zbornica Slovenije.