Slovenija postaja vse bolj naša dežela | Zgodbe o naši super hrani

Slovenija postaja vse bolj naša dežela

Slovenci smo čustveni in imamo radi slovensko. To potrjujejo številne raziskave in tudi naš življenjski slog, ki v kulturi, kulinariki, glasbi, turizmu in drugje čvrsto neguje slovensko tradicijo. Zelo veliko o tem pove tudi reklamni spot, ki vzbuja topla čustva in se ga vsi radi spominjamo …

videospot Gostje prihajajo
Videospot “Gostje prihajajo” iz leta 1986 je bil leta 2011 zaradi popularnosti posodobljen. Besedilo pesmi v spotu je napisal Dušan Velkavrh, avtor skladbe je Jani Golob.

Močno oglasno sporočilo “Slovenija, moja dežela” je v osemdesetih pomagalo graditi identiteto Slovenije kot turistične destinacije pa tudi sicer. V ospredje je namreč postavilo močan pomen slovenske tradicije in atribute Slovenije: lepote dežele, raznolikost pokrajine, gostoljubnost, prijaznost in marljivost domačinov ter predano skrb za tradicijo. Zanimivo, da so to tudi danes, trideset let kasneje, ključni in prepričljivi dejavniki prepoznavnosti Slovenije.

Promocijske kampanje vplivajo na ozaveščanje potrošnikov

Velike oglaševalske akcije imajo za ponudnike seveda tržno funkcijo, za državne institucije pa je namen oglaševanja predvsem vplivanje na zavedanje potrošnikov. Vsakoletne raziskave javnega mnenja med potrošniki so med drugim pokazale, da se potrošniki vse bolj zavedamo, da je kupovanje slovenskih živil in izdelkov smotrno, zdravo in vsesplošno koristno.

Kar sedemdeset odstotkov potrošnikov že preverja poreklo hrane

Tretjina potrošnikov v Sloveniji v svojo nakupovalno košarico nabere več kot polovico slovenskih izdelkov, kar je več kot spodbudno. Po raziskavah javnega mnenja so potrošniki za slovenske proizvode pripravljeni plačati tudi pet ali več odstotkov več kot še pred kratkim. Zelo razveseljiv je tudi podatek, da poreklo hrane s prebiranjem deklaracij na izdelkih preverja že sedemdeset odstotkov potrošnikov, kar je v primerjavi s tridesetimi odstotki pred začetkom promocije velik korak naprej.

Ste tudi vi med tistimi, ki izbirajo slovensko?

Najpogostejši vzroki za nakup slovenske hrane so kakovost izdelkov (31 %), večje zaupanje v slovenske proizvajalce v primerjavi s tujimi (26 %), svežina izdelkov (24 %) in podpiranje slovenskega gospodarstva (18 %).

Potrošniki se vedno bolj zavedamo prednosti poseganja po slovenski – lokalni hrani. Z njenim nakupom dobimo namreč nadvse pomembna zagotovila: hrana ni prepotovala na stotine ali tisoče kilometrov, pridelana je bila na slovenski zemlji, z nakupom lokalne hrane pomagamo lokalnim, domačim pridelovalcem in s tem pripomoremo k ohranjanju delovnih mest, s poznavanjem porekla živila zavestno skrbimo tudi za pravilno in polnovredno prehrano ter s tem za svoje zdravje.

Analize so pokazale tudi, da slovenski potrošniki postajamo bolj optimistični, kar pomeni, da smo z razvojem vrednot lokalne kakovosti na pravi poti.

Vir naslovne fotografije: www.slovenia.info; avtor: Lenarčič.


Sorodni članki

Intervju: Luka Pangos, zmagovalec MasterChef Slovenija 2024

Vir slike: ProPlusLuka Pangos, zmagovalec MasterChef Slovenija 2024, je z nami delil svoje izkušnje iz oddaje, prihodnje načrte in spregovoril o pomembnosti uporabe lokalnih sestavin. Njegova strast do kuhanja in spoštovanje narave sta ga spodbudila k iskanju bolj trajnostnega načina…

Več...

Zakaj kupovati slovenske ribe in školjke?

Naj bodo ribe od naših, slovenskih ribičev, čim večkrat na krožniku. So izredno pomemben del prehrane, na voljo pa nam je zelo bogat izbor tako sladkovodnih kot morskih rib. Na dnu prispevka poglejte tudi seznam ponudnikov slovenskih rib. Ribe in…

Več...

Vrtičkarji, pripravite se na sušo

Vremenoslovci napovedujejo rekordno vroče poletje. Vročina, suša in skrajne temperature močno prizadenejo vrtnine, ki nujno potrebujejo vodo. Pripravili smo nekaj nasvetov, kako lahko v poletnem času kar najbolje obvarujete svoj vrtiček. Suša lahko bistveno vpliva na količino in kakovost pridelka,…

Več...

Z Michelinovimi zvezdicami se letos ponaša 10 slovenskih restavracij

Ana Roš je s Hišo Franko v Michelinovem vodniku za leto 2024 obdržala najvišje priznanje, tri zvezdice, restavracija Milka s kuharskim mojstrom Davidom Žefranom je obdržala dve, še osem restavracij se jih ponaša z eno. Med njimi je novinka Restavracija…

Več...
Vas zanima naša super hrana in aktualno dogajanje v Sloveniji?
Ostani na tekočem