Mlečni izdelki z oznako izbrana kakovost - Slovenija

Sektorska promocija

Sektorska promocija je sistematična promocija kmetijskih in živilskih proizvodov, ki jo izvaja država v sodelovanju z različnimi sektorji.

izbrana kakovost miza z dobrotami

Skupaj za učinkovitejšo promocijo lokalnih proizvodov

Zakon o promociji kmetijskih in živilskih proizvodov, sprejet leta 2011, omogoča sodelovanje posameznih sektorjev v promociji, ki jo delno financira država. Tako lahko sektorji sodelujejo pri promocijskih aktivnostih, kar omogoča boljše pozicioniranje lokalnih proizvodov na trgu.


Skupaj smo učinkovitejši

Prispevki posameznikov (npr. 0,25 € za 1000 litrov mleka) omogočajo zbiranje znatnih sredstev za promocijo celotnega sektorja. Tako lahko z enotnimi napori dosežemo bistveno večji učinek, kot če bi se posameznik promoviral sam.

Pripevek sektorja

Prispevek sektorja pomembno pripomore k učinkovitemu izvajanju promocijskih aktivnosti.

+

Prispevek države

Sredstva države pomenijo močno podporo sektorjem, ki želijo okrepiti prepoznavnost svojih proizvodov.

+

Skupna sredstva za promocijo v sektorju

Skupaj z zbranimi prispevki sektorja in države se oblikujejo sredstva, ki so namenjena izključno za promocijo določenega sektorja.

Za izračun prispevka za promocijo si lahko pomagate z aplikacijo EZPP

Za pomoč pri vstopu v aplikacijo lahko pokličete na telefonsko številko 
01 478 85 90 ali pišete na ekc@gov.si


Kakšne koristi prinaša promocija?

Ozaveščenost potrošnika

Promocija izboljšuje ozaveščenost potrošnikov o lokalno pridelanih proizvodih. Informirani potrošniki prepoznajo poreklo, kakovost in sestavo proizvodov, kar povečuje njihovo zaupanje v lokalno pridelano hrano.

Večjo prepoznavnost živilskih proizvodov

Promocija omogoča večjo vidnost proizvodov na prodajnih mestih in v komunikacijskih kampanjah, kar posledično povečuje njihovo prepoznavnost pri potrošnikih.

Povečano povpraševanje

Z večjim povpraševanjem po lokalnih proizvodih se ustvarjajo bolj predvidljive možnosti odkupa, stabilnejše cene in dolgoročnejše sodelovanje med pridelovalci in predelovalci, kar prispeva k stabilnosti agroživilskega sektorja.


Kateri­ organi­ določajo ­in ­
nadzorujejo izvajanje­ promocije?

1

Sektorski odbor

Odloča o vstopu sektorja v promocijo in določi višino prispevka. Določa cilje in vsebino promocije ter nadzira njeno izvajanje.

2

Svet za promocijo

Svet za promocijo se seznani z odločitvami o usmeritvah promocije in nadzira porabo sredstev.

3

MKGP in vlada

MKGP pripravi Program promocije ter pri Evropski komisiji priglasi predlog promocije kot državno pomoč. Država k zbranemu prispevku sektorja zagotovi najmanj 40 odstotkov s programom promocije predvidenih sredstev.

4

Oglaševalsko-komunikacijska agencija

Agencija, izbrana na razpisu, izvaja promocijske aktivnosti, kot so oglaševanje in informiranje potrošnikov.


Cilji izvajanja promocije

Promocija si prizadeva doseči naslednje cilje:

Izboljšanje poznavanja označb in deklaracij

Potrošniki lažje prepoznajo kakovostne lokalne proizvode ter se bolje informirajo o njihovem poreklu.

Povečanje informiranosti o lokalno pridelani hrani

Promocija poudarja prednosti lokalnih izdelkov, kar spodbuja potrošnike, da se pogosteje odločajo za domače proizvode.

Zaupanje, sledljivost in varnost

Krepitev zaupanja potrošnikov v uradni nadzor hrane s poudarkom na varnosti in sledljivosti lokalnih proizvodov.

Ozaveščanje pomena oznake »izbrana kakovost – Slovenija«

Potrošnike informiramo o koristih, ki jih prinaša izbira izdelkov z oznako »izbrana kakovost – Slovenija«.

Poudarjanje širših družbenih in okoljskih koristi

Nakup lokalnih proizvodov prispeva k varovanju okolja, skrajševanju transportnih poti in podpira domače kmetijske pridelovalce.

Uspehi promocije

+11 let

delovanja

+11

oglaševalskih kampanj

+ 35

mikro kampanj

+ 1,6 mio eur

sredstev za promocijo sektorja mesa*

+ 1,2 mio eur

sredstev za promocijo sektorja sadja*

+ 2,3 mio eur

zbranih sredstev s pomočjo obveznega prispevka

*Podatki so zgolj informativne narave.

Kaj o skupni promociji menijo …

Boris Orešek

»Kot glavni razlog za vključitev sektorja sadja v shemo »izbrana kakovost« bi izpostavil lažje razlikovanje kakovostnega slovenskega sadja na prodajnih policah. Znak »izbrana kakovost – Slovenija« potrošniku zagotavlja, da je sadje pridelano oziroma predelano v Sloveniji pod vsemi pogoji, ki jih predvideva specifikacija sheme. Pridelovalci in predelovalci sadja, ki so vključeni v shemo, potrošniku med drugim zagotavljajo slovensko poreklo in optimalno kakovost sadja na prodajnih policah.«

Boris Orešek,

predsednik sektorskega odbora za sadjarstvo

Barbara Rupnik

»S specifikacijo smo pridelovalci in predelovalci mleka določili, katere so značilnosti mleka in mlečnih izdelkov, ki predstavljajo nadstandard in jih lahko redno spremljamo, merimo in dokazujemo. Značilnosti se nanašajo na posebno mikrobiološko kakovost mleka, svežino in 100-odstotno slovensko poreklo.«

Barbara Rupnik,

sekretarka Sektorskega odbora za mleko

Starejši gospod, ki kmetuje.

Skupaj za učinkovitejšo promocijo lokalnih proizvodov

Na pobudo kmetijskega in živilskega sektorja leta 2011 sprejeli Zakon o promociji kmetijskih in živilskih proizvodov.

Ta omogoča, da lahko posamezni kmetijski sektorji (mleko, meso, vrtnine, sadje, žita, oljčno olje, grozdje za vino in med) sodelujejo z državo v skupni promociji svojih proizvodov in zanjo tudi finančno prispevajo.